ERASMUS + PROJE HAREKETLİLİĞİ İLE EĞİTİMDE KAZANIMLAR DEVAM EDİYOR

ERASMUS + PROJE HAREKETLİLİĞİ İLE EĞİTİMDE KAZANIMLAR DEVAM EDİYOR

Okulumuz adına bu yıl  Erasmus+ projesi aracılığı ile Türkiye ulusal ajansı ve Avrupa birliği tarafından desteklenen akreditasyon kapsamında İtalya Venedik'te  kurs eğitimine okul müdürümüz Bekir GÜRLER katıldı. 

 

31.05.2023 67

Okul Müdürümüz Bekir Gürler, Erasmus+ projeleri kapsamında Türkiye ulusal ajansı ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen akreditasyon programı kapsamında 2022-1-TR01-KA121-SCH-000062493 no'lu proje ile 24-29 Nisan tarihleri arasında İtalya’nın Venedik Şehrinde Reggio Emelia yaklaşımı kursuna katılmıştır. 

 

Reggio Emilia Yaklaşımı, 1970 yılında İtalya'daki okulöncesi eğitim kurumlarında reform yapmak ve yeni yaklaşımları uygulamak amacıyla geliştirilen okul öncesi eğitim programıdır. Bu yaklaşıma göre çocuk, teoriler geliştiren, verileri elde etmede ve hipotezler oluşturmada kendi yolları olan bir bireydir. Bu süreçte öğretmenin görevi çocuklara yapılandırılmamış ortamlar sunmak ve çocukların hazırlanan ortam sayesinde kendi kendilerine öğrenmelerini desteklemektir. Bu yaklaşıma göre öğrenme özellikle doğa ve günlük yaşam ile içiçedir. 

Reggio Emilia yaklaşımı, çocuğu merkeze alarak öğrenme sürecinin sürdürülmesi gerektiğini savunur. Çocuğun bilgiyi yapılandırabileceğini, merakı ve ilgisi doğrultusunda inceleme ve araştırma yapabileceğini belirten yaklaşımda çocukların birçok farklı şekilde duygu ve düşüncelerini ifade edebileceği belirtilir. Reggio Emilia yaklaşımın kurucusu olan Loris Malaguzzi ‘’çocuğun 100 dili’’ metaforu ile ifade eder.

 

 

31-05-202331-05-202331-05-202331-05-202331-05-202331-05-2023